Na konci prázdnin sme sa rozhodli s rodinou, že by sme sa konečne mohli vybrať do Kvačianskej doliny. Keďže bývame na Liptove, bolo by dobré, keby sme aj túto dolinu mali zvládnutú, keď už naše deti vyrástli a môžu s nami chodievať na menej náročné túry. Čaká na vás príjemná prechádzka v malebnom, horskom prostredí, ktorá sa každému vryje do pamäte. Uvidíte veľmi pôsobivý skalný útvar Jánošíkova hlava, rokliny, výhliadky na dolinu a na konci, malebné Mlyny Oblazy, ktoré si iste nenechajte ujsť.

Trasa je vhodná pre všetky typy turistov, rovnako pre deti, či dôchodcov, nakoľko nejde o náročnú trasu. Veríme, že ak raz toto miesto navštívite, vrátite sa opäť. :)

Dĺžka trasy

Kvačany parkovisko – Mlyny Oblazy – cca. 1 hod

Popis trasy
Do Kvačianskej doliny sa dostanete cez Liptovský Mikuláš, dáte sa smerom na Liptovský Trnovec, kde vás smerová tabuľa navedie na odbočku do Kvačian, Prosieka. Na konci obce Kvačany prídete na platené parkovisko, takže sa netreba báť o svoje auto. Ďalej pokračujete po červenej značke príjemným horským chodníkom.

Mierne stúpajúc nezabudnite na Jánošíkovu hlavu, ktorá na vás pozerá z ľavej strany. Počas daždivých dní táto skala dokonca „plače“.

Na mieste zvanom Kobyliny je výhľad do kaňona Kvačianky. Odvážlivci, ktorí sa odhodlajú pozrieť do tejto 70 metrovej hĺbky môžu pozorovať na skalnej stene plesnivce, tiež koryto Kvačianky, ktorá túto dolinu vytvorila.
Iným, ešte vyššie položeným vyhliadkovým miestom je Veľký Roháč, kde stojí aj tabuľa náučného chodníka a poukazuje na faunu v týchto miestach. Môžete sa z nej napríklad dozvedieť, že Kvačianska dolina a jej okolie sú biotopom medveďa hnedého. Výhľad z tohto skalného brala je skutočne nádherný. Prejdite za kríž nad cestou, aby sa vám otvoril.
Koncom roka 2013 pribudla v Kvačianskej doline vôbec prvá zabezpečená vyhliadkaa to na Malom Roháči. Je z nej vidieť hornú časť doliny i veľkú skalnú ihlu.

Keď uvidíte drevenú tabuľu s odbočkou na Mlyny Oblazy neváhajte sa vydať po skratke naľavo po modrej značke. Za 5 minút ste na Mlynoch, ktoré si zamilujete. V rozprávkovom prostredí, si môžte oddýchnuť, dozvedieť sa od ľudí, ktorí tam žijú, o fungovaní mlyna a jeho histórii, alebo si odbehnúť k neďalekému Ráztockému vodopádu.

Keďže Oblazy sú významnou križovatkou, dá sa odtiaľto pokračovať rôznymi smermi. Možno sa vrátiť do Kvačian, prípadne pokračovať do Jóbovej ráztoky k ľudovému rezbárovi p. Smutniakovi, ktorý Vám rád predstaví svoje diela. Môžete pokračovať na Huty, alebo na Veľké Borové a teda ísť pokračovať po náučnom chodníku Prosiecka-Kvačianska dolina. Cez Veľké Borové, Svorad a Prosiecku dolinu to aj s návratom do Kvačian z Prosieka trvá 5 hodín.