Deti sa vydajú na cestu. Každú stanicu, či úlohu majú malým žltým papierikom s číslom, ktorý je ale schovaný rôzne (prilepený na kameni, v kmeni stromu… úlohy môžu byť dosť náročné, decká vedia prekvapiť… nájdu indície aj v bútľavých stromoch, indície nenápadne zavesené a tak.. ak nie… zistia, že im jedna chýba podľa toho, že im chýba číslo). Úlohy môžu byť napísané rovno na papierikoch s číslami, alebo ich po nájdení môže čítať sprievodca skupiny, čo je vlastne ten pomocník, ktorého posiela dobrodinka D.

Robili sme to s deťmi, ktorých bolo desať a mali od 10 do 16 rokov asi.
Cestu budeme naznačovať najmä prírodnými materiálmi.. palicami na poľných cestách, alebo vyrytím šípky, ktorá ukazuje smer do prachu cesty (keď si budeme myslieť, že to vydrží, kým budeme hľadať poklad). Môžeme použiť aj kamene, možno z času na čas aj kriedu a podľa uváženia a náročnosti terénu aj staré osvedčené stužky či krepový papier.

Deti nájdu pred dverami obálku. V nej:
Ukrytý pred svetom tu kdesi poklad leží.
Cesta k nemu je utajená,
Hľadali ho už mnohí,
No neúspešne.
Iba Vám, dobrým, mladým,
Čo odvaha spevňuje Vaše nohy,
Môže sa podariť vypátrať zabudnutú debničku radosti.
Ak pôjdete podľa mojich rád,
Nič zlého nemôže sa stať.
Ak ukážete, že ste hodní toho daru,
Nájdete poklad, akému
Široko ďaleko nieto páru. ( D. )

PS: Posielam Vám niekoho.. kto Vám pomôže..

… dobrodružstvo začína …
I.
Nasadli ste na vzducholoď… let bol fajn až kým.. presne tak, ako ste sa báli, keď ste sa dostali nad smoliarovo.. vzducholoď začala klesať a klesať… hmm… a pristátie nebolo veľmi mäkké. Nakoniec z celej vašej skupiny bol iba jeden jediný človek schopný stáť na vlastných nohách. Možno sú všetci v šoku… v každom prípade sa potrebujete hneď dostať na druhú stranu divokej, dravej rieky. Všetci. Ako to zvládnuť, keď chodiť môže iba jeden? Verím, že niečo vymyslíte a neskončíte skôr, ako ste vôbec začali
(jeden zo skupiny má ostatných preniesť cez cestu, ktorá je spomínanou divokou riekou. Sťaženie úlohy môže byť, že jeden človek – vedúci – bude robiť dravú rieku a prenášačovi bude brániť dostať sa na druhú stranu… celkom dobrý efekt)

II.
Výborne! Dostali ste sa na druhú stranu. Ale Tvoji bratia sú ešte stále v šoku, resp. nevedia chodiť. Ako ste zabezpečení pre takýto prípad? Čo robiť? Poznáte aspoň nejaké liečivé byliny? Nemyslím, že môžete obstáť, ak nie… Prosím.. nájdite a pomenujte 5.

III.
Som veľmi rada, že po nazbieraní liečivých bylín sa celá vaša skupina uzdravila.
Myslím, že ak chce človek uspieť, musí vedieť ďakovať. Počuli ste niekedy o piesňach chvál? Nimi chválime Boha za to, aký je veľký a že nás miluje.. To je ďalšia vec bez ktorej by úspech nebol možný. Myslím to tak, že nemožno naozaj uspieť, ak človek svoj úspech a svoje snahy nevloží do Božích rúk. Preto vás teraz prosím, aby ste zaspievali jednu celú pieseň chvál, či ďakovnú pieseň Bohu.

IV.
Asi by ste si radi rezko vykročili za pokladom. Že ktorým smerom ísť? Pozrite sa okolo seba. Možno Vám čosi napovie.. (naznačiť kameňmi, rastlinami… či iným, podľa možnosti prírodným materiálom…)
V.
Ako sa Vám ide? Ste napätí? Unavení? Putovanie za dobrými vecami je niekedy dlhé.
Kým sa dostanete k pokladu, musíte splniť ešte zopár úloh. Neviem, či ste si toho vedomí, ale človek nič nemôže urobiť sám a potrebuje spoločenstvo, kamarátov. Viete.. vtedy sa navzájom dopĺňate. Lenže to musíte byť zohratí. V tomto si Vás ešte musím preveriť. Človek, ktorého som s Vami poslala má pierko. Keď ho vyhodí do vzduchu, musíte dosiahnuť, aby ešte minútu nepadlo na zem (nemôžte sa ho však dotknúť.. odporúčam fúkanie). Príjemnú zábavu J (Alternatíva pre veterné počasie: deti sa držia za ruky a oči majú zaviazané šatkou. Dohovoria si signály, aby vedeli kedy majú ísť doprava, kedy doľava. Tieto im dáva vodca skupiny, ktorého si sami zvolia. Pointou je, či mu dôverujú.)

VI.
… Len skúšam či ste vnímaví… pokračujte v ceste. Teším sa, aký ste šikovní J

VII.
Znovu… J

VIII.
Ach jaj! Vtipy bokom! Dostali ste sa na územie škriatkov jazykokazov, jazykopletov a jazykolamov. Musíte im dokázať, že nad vami nemajú moc, a to tým, že poviete každý bez chyby:
Šuster Saša suší šuštiaky.

IX.
Ešte jedna úloha. S trochou rozumu a vtipu ju zvládnete. Chcem iba vedieť, či by ste dokázali vyriešiť toto: prejsť sa tu ani peši, ani na voze, ani bosí ani obutí ani nahí ani oblečení. Na zvládnutie tejto úlohy máte 10 minút.

X.
Som nesmierne šťastná, že ste sa dostali až sem. Verím, že posledná úloha už pre Vás bude malinou. Vstúpiť, do komnaty, kde je ukrytý poklad môžete tak, že uhádnete kód. Dobre sa pozrite na túto tabuľku. (mriežka, kde budú rôzne slová alebo obrázky, na zapamätanie majú 1 min.)
Na prázdnu mriežku, ktorú teraz dostanete doplňte prosím správne slová do vyfarbených políčok. Ak zvládnete túto úlohu, poklad je Váš.

Domovská stránka tejto hry je: www.animator.sk